Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Fryczkowski (Alstom): Możemy dostarczyć każdy typ pojazdów dla KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
31-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Po dziesięciu latach od wprowadzenia pociągów Pendolino Alstom może się poszczycić wyjątkowymi na polskim rynku doświadczeniami. Producent deklaruje, że jest w stanie dostarczyć każdy typ pociągów, które – według obecnej wiedzy – będą potrzebne dla kolei dużych prędkości. – Mamy je w naszym portfolio – mówi Artur Fryczkowski, wiceprezes zarządu Alstom Polska. Podkreśla jednak, że specyfikacja musi być tak przygotowana, by w zamówieniu na pojazdy dla KDP mogło wpłynąć jak najwięcej dobrych ofert.

Alstom przez 10 latach od kiedy zostały wprowadzone pociągi Pendelino zebrał doświadczenia, które można określić jako wyjątkowe na polskim rynku – mówił podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości Artur Fryczkowski. – Pendolino to jedyne [w Polsce] pociągi, które jeżdżą z prędkościami powyżej 160 km/h. Przez dziesięć lat udowodniły one swoją niezawodność i wysoki komfort dla pasażerów. Myślę, że takie też powinny być pociągi przyszłości.

Jak powiedział wiceprezes, Alstom niedawno zaprezentował piątą generację pojazdów TGV, pod nazwą Avelia. Pociągi można było oglądać w Gare de Lyon w Paryżu. – To najnowsze pociągi, którymi dysponujemy. Występują one zarówno jako jednopiętrowe, jak i dwupiętrowe, więc są w stanie sprostać nawet wygórowanym oczekiwaniom, które już stawiają przed nami zachodni operatorzy – mówi Artur Fryczkowski.

– Jeżeli chodzi o nasz rodzimy rynek, to w przypadku KDP już wiemy, że CPK będzie potrzebował trzy rodzaje pociągów w granicach 200 km/h i powyżej 300 km/h. Wszystkie te pociągi Alstom jest w stanie dostarczyć, mamy je w naszym portfolio – mówi przedstawiciel Alstomu. – Liczymy na dialog techniczny, który pozwoli określić specyfikację tych pojazdów.

Artur Fryczkowski podkreśla, że specyfikacja musi być realna i na tyle przyjazna, żeby nie doszło do sytuacji, jaka miała miejsce kilka lat temu w przypadku push-pulli, kiedy to ofertę było w stanie złożyć tylko jedno konsorcjum, gdyż warunki dotyczące czasu i terminów płatności były bardzo wymagające. – To jest jeden z kluczowych warunków, żeby w przetargach na pojazdy było dużo ofert i były one naprawdę najlepsze – podsumowuje przedstawiciel Alstomu.  
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5